
Wessel Oltheten werkt als mix- en mastering-engineer in zijn eigen Spoor 14-studio. Ook maakt hij opnames op locatie, doceert hij aan de HKU, en is hij auteur van het boek Mixen met Impact.
Wessel heeft een vaste samenwerking met producer Wouter Budé en het 27 Tapes-label. Samen maken ze complete album- ep- en videoproducties voor (overwegend alternatieve) bands en artiesten.
Wessels oor kun je horen in allerlei producties. Van de bioscoopregistratie van Wagners 'Ring Des Nibelungen' voor de Nationale Reisopera, tot de succesvolle albums van rockviolist David Garrett en een single van Michael Jackson & Akon. Wessel mixte en masterde muziek van Black Oak, Navarone, Pocket Knife Army, Kraak en Smaak, Amongster, Don Diablo, Geert Huinink, Tim Knol, Tangarine, DeWolff, I Am Oak, Awkward I, Re:Freshed Orchestra, Henny Vrienten, Audio Adam, Gallowstreet, Yuko, GRAEF, Robin Borneman, Mevrouw Tamara, Dawn Brothers, Blaudzun, Helge, Eric Vaarzon Morel, Simply Red, The Grand East, Dez Mona, Jeroen Kant, Meadowlake, Yurt, Storksky, Coppersky, San Francisco, Mitch Rivers, Car Pets, Tolls, Niko, Yentl en de Boer, Cast Glass, Pitou, Rosemary & Garlic en vele anderen.